Uslov za upis su znanja ili iskustvo iz oblasti PR-a, novinarstva, marketinga, kao i osobine koje bi trebalo da imaju ljudi koji se bave PR-om: komunikativnost, strateški način razmišljanja, kreativnost, spremnost za učenjem i otvorenost za nova znanja i veštine.
Cena školarine za polaznike programa iznosi 560 Eura (u dinarskoj protivvrednosti na dan uplate) i obuhvata skripte predavača, mentorski rad sa profesorima, praktičan rad i sve što je potrebno za nastavu. Detaljan program Poslovne škole prikazan je na sledećim stranama.
Broj polaznika: Broj polaznika je ograničen na 20 izabranih učesnika, a grupe u radionicama su ograničene na 4 ili 5 članova.
Nastavni program
23.03.2024.
Osnove public relations-a (Predrag Vujović)
- Ciljevi i zadaci PR-a
- Modeli komunikacije
- Organizacija i rukovođenje komunikacijama
- Primeri dobre prakse
Studija slučaja: PR u kriznoj situaciji
Osnove komunikologije
- Komunikacijski proces
- Komunikcijski modeli
- Principi uspešne komunikacije
- Primeri dobre prakse
Kreativne tehnike i kreativnost / tehnika brain storminga (pripreme za kreativnu radionicu)
Kreativna radionica: PR u kriznoj situaciji/polaznici podeljeni u četiri grupe realizuju zamišljene, ali realne situacije
24.03.2024.
Mediji i public relations (Nebojša Ćurčić)
- Podela i vrste medija
- Štampa
- RTV
- Novinske agencije
- Organizacija redakcija
- Tehnologija proizvodnje u svakom od medija
- Medijska scena Srbije
Novinarstvo
- Novinarske forme
- Studija slučaja
- Vrste novinarskog izražavanja
Kreativna radionica: Baza medija
Kreativna radionica: Pisanje informacija za medije, kreativno pisanje
30.03.2024.
Marketing i promotivna strategija (Predrag Vujović)
- Osnove marketinga
- Marketing mix
- Marketinško / PR mišljenje
- Organizacija funkcija marketinga i PR-a
Promotivna strategija
- Promotivne aktivnosti i promotivni mix: direktni marketing, lična prodaja, unapređenje prodaje, oglašavanje
- Plan promotivne strategije
Studija slučaja: Primeri dobre prakse: PR i marekting u funkciji kampanje, oglasne kampanje, Studija slučaja “Moj život”, kampanje za Rome u Crnoj Gori, koja je proglašena najboljom evropskom kamanjom za nacionalne manjine
Kreativna radionica: Kreativne strategije i plan kampanje
31.03.2024.
Javno mnjenje i istraživanja (Dejan Radosavljević)
- Vrste istraživanja u PR-u
- Istraživanje javnog mnjenja
- Istraživanje imidža organizacije
- Tehnike istraživanja
- Projektovanje istraživanja
- Kvantitativna i kvalitativna anliza sadržaja medija
Studija slučaja: Istraživanje stavova, istraživanje informisanosti, analize rezultata istraživanja
Kreativna radionica: Istraživanje stavova javnog mnjenja / polaznici podeljeni u 4 grupe projektuju 4 vrste istraživanja
Posete medijima / Fakultativna gostovanja u medijima
02.04.2024.
Dnevni list (Politika / Večernje Novosti / Blic / Danas)
- Redakcija
- Urednici i novinari
- Kolegij
- Dnevni ritam dnevnih novina
- Saradnja sa privrednim i neprivrednim organizacijama
Novinska agencija (Tanjug / Beta / Fonet)
- Redakcija novinske agencije
- Urednici i novinari
- Kolegij
- Dnevni ritam novinske agencije
- Servisi novinskih agencija
- Saradnja sa izvorima informacija
03.04.2024.
TV stanica (RTS / Prva / N1 / Tanjug TV)
- Redakcija
- Programska shema
- Dnevni i nedelji ritam TV stanice
- Saradnja sa privrednimi neprivrednim organizacijama
Radio stanica (Radio Beograd / Radio 202 / Radio Naxi)
- Redakcija
- Programska shema
- Dnevni i nedeljni ritam TV stanice
- Saradnja sa privrednim i neprivrednim organizacijama
PRIMENJENI NIVO
06.04.2024.
MODELI ODNOSA SA JAVNOŠĆU (Predrag Vujović)
- Jednosmerni i dvosmerni modeli komunikacije
- Kada i koje modele koristiti
- Karakteristike svakog od modela
- Dvosmerno simetrični i dvosmerno simetrični model
- Kako organizovati komunikaciju
- Primeri iz prakse
JAVNE KAMPANJE
- Informativne / edukativne / kampanje uticanja na svest
- Projektovanje i planiranje kampanje
- Faze u razvoju kampanje
- Strategija kampanje
- Implementacija
- Kontrola kvaliteta
- Merenje efekta
Studija slučaja: Kampanja Moj život / osmišljena stratetška kampanja za rešavanje većih problema Roma: prosjačenje, rani brakovi i dr.
Studija slučaja: Onlajn kampanja #HercegNoviTeZove za promociju turizma, ali i kreiranje brenda
Kreativna radionica: Osmišljavanje strategije za javnu kampanju (četiri grupe različtih zadataka)
ORGANIZACIJA DOGAĐAJA (Predrag Vujović, Damir Kokeza)
- osmišljavanje događaja
- vrste događaja
- primeri iz prakse
- scenario događaja
- tehnička organizacija događaja
- realizacija, kontrola, analiza, merenje efekata
Studija slučaja: Organizacija nastupa Evropske unije i EU Info centra na Sajmu knjiga u Beogradu
Studija slučaja: Dan otvorenih vrata ambasada država članica EU u Beogradu
Studija slučaja: Kreiranje brenda muzičkih festivala / Exit i Hype
KORPORATIVNA DRUŠTVENA ODGOVORNOST (Marina Savić)
Studija slučaja: Korporativna društvena odgovornost Atlantic grupe
INTERNE PR KAMPANJE (Marina Savić)
- Kako voditi interne PR kampanje
- Kako internom kampanjom promovisati prave vrednosti kompanije, poželjne karakteristike i osobine zaposlenih, ali i povećati produktivnost, efikasnost
07.04.2024.
KORPORATIVNA KULTURA (Svetlana Mirković Borčić)
- Elementi korporativne kutlure
- Vrste koroporativne kulture
- Kako istražiti, analizirati i projektovati poželjnu kulturu
- Kako stvarati kulturu
- Promena korporativne kulture iz stanja A u stanje B
- Primeri iz prakse
Studija slučaja: Team building aktivnosti
INTERNI KANALI KOMUNIKACIJE
- Interni list
- Zidne novine
- Interne PR akcije
- Primeri iz prakse
Studija slučaja: Kreiranje korporativne kulture Bel Pagette
Kreativna radionica: Faze u kreiranju korporativne kulture za kompanije iz kojih dolaze polaznici
13.04.2024.
TV I NASTUP PRED KAMEROM (Mirjana Stefanović i Dejan Rakonjac)
- Tehnologija televizije
- Kako saradjivati sa TV kućom
- Osnove TV tehnike
- Osnovne karakteristike dobrog nastupa na TV
- Studio
- Primeri iz prakse
TRENING NASTUPA PRED KAMEROM (Mirjana Stefanović i Dejan Rakonjac)
Nastup u studiju: Novinar i gost
Analiza nastupa
14.04.2024.
PREZENTACIJA (Predrag Vujović)
- Priprema za javne nastupe i nastupe u medijima
- Dramaturgija javnog nastupa
- Kako voditi komunikaciju, a ne biti vođen
- Praktični saveti
- Aktivno slušanje
GOVORNE VEŽBE I JAVNI NASTUP (Mirjana Stefanović)
Govorne vežbe i treninzi javnog nastupa
20.04.2024.
NASTUP NA DRUŠTVENIM MREŽAMA (Damir Kokeza)
- definisanje online strategije
- odabir odgovarajućih društvenih mreža
- planiranje i kreiranje kvalitetnog sadržaja: kreativnost, brzina, kvalitet
- influenseri
- kako do više pratilaca
- analiza sadržaja konkurencije
- monetizacija
Kreativna radionica: Unapređenje postojećih Instagram naloga
Video produkcija za društvene mreže
PODCAST – NOVI MEDIJ (Damir Kokeza)
- definisanje niše i strategije
- kreiranje sadržaja
- brendiranje
- priprema snimanja
- produkcija
- postprodukcija
- marketing i promocija
- sponzorstva
Studije slučaja: Agelast / Biznis priče
Kreativna radionica: Osmišljavanje projekta i sadržaja za novi podcast
21.04.2024.
PR NEPRIVRDNIH ORGANIZACIJA
- Public relations društvenih delatnosti
- PR u kulturi, sportu, zdravstvu, nauci, obrazovanju
- Neprivredne organizacije – mediji – država – privreda
- Kako sarađivati sa organizacijama društvenih delatnosti (obrazovanje, nauka, kulturna, zdravstvo, sport)
Studija slučaja: Marketing i PR strategija KK Partizan
Studija slučaja: PR strategija Zavoda za sport I medicinu sporta R. Srbije
Studija slučaja: Izložba Život i delo Nikole Tesle
Studija slučaja: PR strategija Atlas klinike
Studija slučaja: PR strategija Naučno-tehnološkog parka
FUND RAISING I SPONZORSTVO
- Metode za fund raising
- Organizacija i planiranje fund raisinga
- Izrada sponzorskih pakata
- Promocija i prodaja sponzorstava
- Medijska partnerstva – sponzorstva
Studija slučaja: Beogradski marathon
Studija slučaja: Hype, muzički festival
AFTER SCHOOL PARTY
Kalemegdanska terasa / Klub književnika / Kafanica (Košutnjak)
Predavači
- Predrag Vujović, predsednik U.O. Poslovne škole za PR
Studije i specijalizacije u Italiji i Holandiji. Profesor na Business School Utrecht (Holandija), BK fakultet, EF u Podgorici. Autor svih većih PR kampanja: ZOI Sarajevo 84, Univerzijada Zagreb 87, EXPO Sevilla 92, EP 2005, promocija reforme Vlade Jugoslavije (Ante Marković). Dugogodišnji savetnik Vlada u regionu, key expert EUIC EU delegacije u Srbiji, kao i velikog broja domaćih i međunarodnih organizacija. Nosilac Golden World Award for Excellence IPRA, WYBA Istanbul i mnogih drugih domaćih i stranih nagrada. - Srbobran Branković, direktor TNS Medium Gallup Serbia i clan U.O. Poslovne skole za PR
Direktor Centra za javno mnjenje Medium u Institutu za političke studije i rukovodilac Sektora za istraživanje u P. R. A. Beograd. Autor velikog broja domaćih i međunarodnih istraživanja u oblasti javnog mnjenja, public relations – a i marketinga. Autor je knjige „Rađanje javnog mnjenja i političkih stranaka“ i “Serbia in war with itself”. - Tijana Mandić, član U.O. Poslovne škole za PR
Psiholog i profesor na Fakultetu dramskih umetnosti, Beograd. Specijalizacije u SAD i Velikoj Britaniji. Član Međunarodnog udruženja predavača u oblasti transakcione analize. Izdala knjige: „Sudbina tela“, „Menjati se, a ostati isti“, “Transakciona psihoterapija“ i “Komunikologija – psihologija komunikacije”. - Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije
Diplomirao na Akademiji za marketinšku komunikaciju u Frankfurtu. Specijalizovao se na međunarodnim programima u Danskoj, Nemačkoj, Bugarskoj. Licencirani je trener za multimedijalno novinarstvo, kao i za stratešku komunikaciju i odnose sa medijima. Bio je dugogodišnji portparol Nemačke ambasade u Beogradu, kao i glavni urednik on line magazine Politikas Konrad Adenauer fondacije u Beogradu, kao I autor više TV emisija. - Vladan Alimpijević, urednik i novinar TV N1
Posle specijalizacije iz medija u Bolonji (Italija) radio je u Tanjugu, Studiju B, Sky news-u, BBC-u, Nipon TV i agenciji WTN (sata AP TV), ORF, ZDF, UN TV…. Dugogodišnji glavni urednik i urednik NTV Studio B, TV Politika, Danas. Autor je preko hiljadu televizijskih intervjua u serijama NTV Paket, Lična istorija, TV Duel, Presing i Intervju nedelje. - Nebojša Ćurčić, P.R.A. medija on line consultant
Diplomirao novinarstvo i specijalizirao evropsko pravo u Beogradu i Nansiju, Francuska. Dugogodišnji urednik: Student, Politika, Intervju, Dnevne novine; glavni urednik Trećeg Milenijuma, dopisnik grčke agencije Premium, medija konsultant Telekoma Srbija. Dugogodišnji urednik Trident media on line izdanja (www.nadlanu.com; www.mondo.rs…) Predsednik Asocijacije za EU integracije. - Dejan Radosavljević, psiholog, istraživač javnog mnjenja Strategic Marketing
Specijalista za istraživanje tržišta i javnog mnjenja. Bavi se različitim metodama i oblastima istraživanja tržista FMCG proizvoda. Realizovao veliki broj istraživačkih projekata veceg broja domaćih i stranih marketing agencija. - Tatjana Mamula, profesor na Univerzitetu Metropolitan na marketinškim predmetima
Sertifikovani NLP business trainer, CEFE trainer, PCM coach i Points of you train of trainers. Više od 17 godina vodila MASMI agenciju za istraživanja u markegingu i PR-u. - Svetlana Mirković Borčić, međunarodni ekspert za internu komunikaciju i HR
Trener internih komunikacija I HR u Srbiji, Rumuniji, Bugarskoj, Turskoj, Skandinaviji, Islandu, Americi i Indoneziji. Dugodišnji direktor internih komunikacija I HR u farmaceutskim kompanijama Phoenix Pharma i Actavis) zamenik direktora American Chamber of Commerce.
- Ivica Klemenc, profesor Scenskog nastupa
Dugogodišnji glumac i režiser, trener za javne nastupe i profesor na više fakulteta za dramsku umetnost. Trener za javne nastupe javnih ličnosti. Između ostalog pripremao voditelje Evrovizije i učesnike za Evropsko lice na RTS-u. - Ashok Murty, stilista – učestvovao u većem broju oglasnih kampanja.
Kreator ličnog stajlinga voditelja i spikera Pink TV i BK TV. Radi projekte za pozorište, film i TV. Kao umetnicki direktor učestvovao u većem broju oglasnih kampanja. - Darko Kocjan, urednik Radio Beograd 202
Dugogodišnji urednik i voditelj Radio Beograda 202, Radio Pingvina, Radio Indexa. Autor mnogih radio spotova i kampanja. Knjige: “Epruveto srećan ti 8. mart”, “Kad ja tamo a ono međutim”, “Buka u modi”. - Lazar Odanović, konsultant i ekspert međunarodnog protokola Dugogodišnji šef protokola u Skupštini grada Beograda i Privrednoj komori Srbije.
- Milorad Jović, član U.O. Poslovne škole za PR
Dugodišnji urednik RTS-a, glavni urednik Radio Beograda 202, urednik RTS on line izdanja. Nosilac više priznanja za novinarski rad. Autor većeg broja medijskih projekata.
Gosti predavači:
- Simona Mirela Miculescu, Šef kancelarije Ujedinjenih nacija (UN) u Srbiji
Ekspert za međunarodni PR, međunarodne odnose, javne odnose (Public Affaires) i komunikaciju. Dugogodišnji diplomate sa službama u više država, kao I u centrali UN-a u New Yorku. Imenovana je za prvu ženu koja je postala ambassador. Pre toga dugogodišna glasnogovornica Vlade Rumunije, prefosor Međunrodnog PR-a. Osnivač Rumunskog udruženja za PR. - Antonije Pušić, interaktivni kreativac
Predavač iz oblasti Kreatologije, verovatno poznatiji kao Rambo Amadeus, dugogodišnji je muzičar, kompozitor, pisac tekstova, autor, jednom rečju: umetnik. Kreator je mnogih kampanja iz oblasti ekologije i odgovornog ponašanja prema prirodi i prirodnim resursima. Ambasador UNICEF-a. - Tony Meehan, međunarodni PR ekspert
Dugogodišnji izvršni direktor IPRA, jedan od vodećih svetskih stručnjaka u oblasti korporativne komunikacije. Dva puta dobitnik najvećeg svetskog priznanja u public relationsu – Golden World Award for Excellence. Član je Upravnog odbora Poslovne škole za PR. - Chris Farmer, međunarodni PR ekspert
Direktor MACH IV Consulting , profesor komparativne književnosti, lektor u sKema Business School u Kini, kolumnista u Politici i bloger na B92. Jedan od osnivača Executive Group agencije i Farmer and Spajić PR agencije. - Istok Pavlović, ekspert za online komunikacije
Osnivač i direktor agencije za internet consulting Like Media , suosnivač nekoliko web sajtova i kreativni direktor mnogih virtualnih kampanja. Radi kao profesor Web marketinga na Fakultetu za medije i komunikacije „Singidunum“ i piše satirične tekstove na sajtu Njuz.net.