Bez osmišljenog i efektnog nastupa u javnosti ne može se danas ni zamisliti, a pogotovo ostvariti neki projekat, poduhvat, akcija ili posao.

Nije zato ni čudno što su u konkursima za zaposlenje vrlo često traženi PR menadžeri, odnosno stručnjaci za „odnose sa javnošću“, kako se to kod nas obično naziva. A da li se pitate gde se školuju public relations menadžeri koji danas predstavljaju najjače domaće i svetske kompanije? Dugo jedina, a danas vodeća edukativna ustanova u regionu ove vrste, Poslovna škola za public relations, osnovana 1993. godine, trenutno obrazuje 41. generaciju polaznika u Beogradu.

Dolaze iz različitih krajeva, putuju svakog vikenda iz Trstenika, Zrenjanina, a najviše ih ima iz Beograda. Medju njima su PR menadžeri Privredne komore Beograda, Privredne komore Srbije, Instituta Servantes, Sage, Nacionalne službe za zapošljavanje, portparoli  Ministarstva rada i socijalne politike, političkih partija G 17+, Socijaldemokratske partije Srbije… Njih tridesetak, koliko se, iako je interesovanje mnogo veće, prima u jednoj generaciji, tokom dva i po meseca kroz interaktivna predavanja i radionice stiču znanja i iskustva iz PR-a, druže se, razmenjuju iskustva i već uveliko razgovaraju o finalnom zadatku koji ih čeka na kraju predavanja, seminarskom radu.

Jedna od posebnosti Škole je odnos prema polaznicima. Naime, njihova mišljenja, potrebe i sugestije se veoma uvažavaju.
– Veoma sam zadovoljna sadržajem prvih tema, ističe Ivana Milovanović, kao i načinom njihove prezentacije od strane predavača. Nova znanja mi već koriste, i prilikom rada na poslu već sam počela da ih primenjujem, zaključila je Ivana Milovanović organizator protokola u Nacionalnoj službi za zapošljavanje.

Sistem obrazovanja nije klasičan, jer se insistira na praktičnosti znanja, što znači da teorije nema mnogo, ali ima puno studija slučaja i kreativnih radionica na kojima se rešavaju praktični zadaci iz oblasti odnosa s javnošću. U Poslovnoj školi se izučavaju najbolje PR kampanje. I sami predavači su praktičari i tvorci brojnih PR kampanja u Srbiji i regionu.

Svi polaznici pokazuju veliko interesovanje da što bolje upoznaju svet PR-a i da što pre primene naučeno.
– Dopada mi se što se u predavanjima ističu primeri koji su se dogodili u stvarnosti  kaže Danijela Nešić iz kompanije Saga, Posebno bih istakla prijatan odnos koji predavači imaju sa učenicima, dodala je Danijela.

Na polaznike poseban utisak ostavlja zajednički rad u manjim grupama tokom kreativnih radionica. Upućeni jedni na druge u rešavanju zanimljivih i korisnih zadataka iz oblasti PR-a, ljudi se vrlo brzo zbliže i sprijatelje. Osim toga, u prilici su da koriste iskustva svojih kolega i da se uzajamno dopunjuju. Polaznici nisu ni pretpostavili da će se već na prvom predavanju o osnovama public relations-a prof. dr Predraga Vujovića oprobati u kreativnoj radionici postupanja u kriznim situacijama, gde su mogli da provere svoje sposobnosti na simulacijama konferencija za štampu.
Ovo je za mene bilo veoma korisno, u kreativnoj radionici, press konferencija u kriznim situacijama, moja grupa i ja smo najbolje rešili zadati problem, ističe Đorđe Grujić, marketing menadžer Promo Talent.
Nemanja Radenković, vlasnik Biroa za informatički inženjering Dba soft,  svoj prvi utisak o Školi i kreativnim radionicama opisuje rečima:
– Učešćem na sličnim seminarima već sam upućen u način rada škole. Nedavno održana kreativna radionica: pisanje vesti / pisanje informacija za medije, pomogla mi je da lakše shvatim način komunikacije sa medijima.

Prof. dr Predrag Vujović izuzetno je zadovoljan polaznicima 41. generacije i potrudio se da ih podstakne da na samom početku shvate izazove i lepote ove profesije, ali i to koliko je potrebno kontinuiranog rada da bi se u ovoj oblasti uspelo.
– Osnovni cilj Poslovne škole za public relations je da u zemlju prenese svetska znanja i našim privrednim i neprivrednim organizacijama stvori toliko potrebne kadrove iz ove oblasti. Ostali naši ciljevi su uvođenje svetskih standarda u komunikaciju i uopšte kulturu života, postavljanje public relations-a kao menadžment discipline na najviši nivo u privrednim i neprivrednim organizacijama, kreiranje potrebe u organizacijama za stručnjacima iz ove oblasti, njihova dalja specijalizacija i uspostavljanje veze privrede i medija od obostranog interesa, naglašava profesor Vujović.

I sami polaznici su više nego zadovoljni predavanjima i komunikacijom sa profesorima.
Maja Španjević, saradnik za odnose sa javnošću u Institutu Servantes, kaže:
Mnogo sam slušala od bivših polaznika Škole o sposobnostima predavača da prenesu znanja i veštine koje poseduju. Sada sam se i sama uverila u to. Smatram da je jako bitno veliko iskustvo i uspesi koje su imali i u bavljenju PRom.
Polaznici nakon predavanja u anonimnoj anketi zapisuju svoje komentare. Ističemo neke „… uspeo je da nam drži pažnju punih sedam sati, što malo ko ume..” ,”…veoma odmeren čovek i temeljan predavač…” , „..elokventan predavač koji svaku temu objasni do sitnih detalja koji na prvi pogled deluju nebitno…”.

U tajne PR-a, ali i klasičnog marketinga, komunikologije, psihologije komunikacija, medija, socijalne psihologije, sociologije, istraživanja javnog mnjenja, poslovnog bontona, protokola, kulture oblačenja, dizajna i drugih disciplina koje se prožimaju sa PR-om, polaznike uvode poznati eksperti iz ovih oblasti. Među predavačima su, pored dr Predraga Vujovića, dr Nebojša Janićijević, dr Srbobran Branković, Ashok Murty, Vladan Alimpijević, Darko Kocjan, Ivica Klemenc, Dejan Radosavljević, Zoran Blažina i veliki broj glavnih urednika domaćih medija.

U narednom periodu, polaznici će nastaviti svoju obuku putem interaktivnih predavanja, kroz razmenu mišljenja, praktične primere i radionice, saznati više o medijima, marketingu i promotivnoj strategiji, javnom mnjenju i istraživanjima, televiziji i nastupu pred kamerom, komunikaciji sa teškim sagovornicima, dizajnu i internetu u funkciji PR-a, modelima odnosa sa javnošću, planiranju, i posetiće neke redakcije u Beogradu.
Polaznici će, uz konsultacije sa profesorom, pripremiti seminarski rad. Osim seminarskog rada, ocenjuju se i aktivnost polaznika na predavanju i radionici, praktičan rad, prisustvo nastavi.

U poslednjih osamnaest godina Poslovna škola za public relations obrazovala je više od 1800 polaznika, koji danas vode poslove public relations-a, marketinga, i pojedinih područja PR u najznačajnijim domaćim i stranim organizacijama. Među njima su i Milica Delević, direktorka Kancelarije za evropske integracije i profesor na FPN-u, Bojan Pajtić, predsednik Izvršnog veća AP Vojvodine, Gordana Čomić, podpresednica Skupštine Srbije, kao i današnji profesori PR na univerzitetima Singidunum (Ljiljana Boljanović), Megatrend (Vesna Baltazarević), FON (Vesna Andrejević), veliki broj direktora domaćih i stranih PR agencija.

Pretraga