U restoranu „Downtown“, zaposleni agencije P.R.A., njihovi saradnici i bivši zaposleni, koji danas rukovode drugim PR agencijama u regionu, poslovni partneri, urednici i novinari, okupili su se kako bi proslavili 17 godina od osnivanja P.R.A., prve srpske agencije za odnose sa javnošću.

Proslavi rođendana agencije P.R.A. prisustvovalo je mnogo uglednih ljudi iz sveta medija, biznisa i politike, među kojima su gurui marketinga: Dragan Sakan, Vladimir Čeh, Žozef Lončar i drugi, koji od samog početka saradjuju sa P.R.A., kao i prvi klijenti agencije direktori „Metalservisa“, „Vojvođanske banke“, „Hemofarma“, „Bel Pagette“.

P.R.A. agencjia je, kao što i samo ime kaže, bila preteča današnjeg razvoja PR u Srbiji. Danas ima preko 50 PR agencija, a većina nastala je od P.R.A.

Predsednik i osnivač P.R.A. agencije, prof. dr Predrag Vujović, kaže nam da je svojevremeno, kada je napuštao mesto savetnika predsednika Savezne Vlade, Ante Markovića, imao ponudu najveće svetske PR agencije „Hill and Knowlton“ da bude njihov direktor za Istočnu Evropu, ponudu Vlade Hrvatske i Vlade BiH da bude ministar informacija, ponudu „Financial Times“-a da postane dopisnik sa Balkana, ali je izabrao pionirski put uvodjenja PR-a na ovim prostorima. Rukovodstvo agencije od samih početaka čine, pored dr Vujovića, prof. dr Sergije Lukač, prof. dr Tijana Mandić, dr Srbobran Branković i Milorad Jović.

Prvi veći projekat su bile PR aktivnosti za predstavljanje Jugoslavije na „Expo Sevilla“ ‘92, a par meseci nakon toga počelo se raditi za „Bel Pagette“ i „Vojvodjansku banku“, koji su kasnije, saradnjom s P.R.A., postali primeri za ostale kako treba komunicirati s javnošću. Hemofarm je tada samo bila jedna od farmaceutskih kompanija, ali je njen prvi čovek, Miša Babić, prepoznao kvalitet P.R.A. i postao je dugogodišnji klijent Agencije.

Poslovna škola za Public Relations osnovana je godinu dana kasnije, 1993. godine. Čitavu deceniju bila je jedina obrazovna institucija ove vrste u regionu i tokom svog postojanja je „proizvela“ je veliki broj eminentnih stručnjaka u ovoj oblasti. Više od 1.600 polaznika ove škole danas radi u najvećim domaćim i stranim kompanijama, a i među političarima ima bivših polaznika Škole: Bojan Pajtić, Gordana Čomić… Gotovo svi pojedinci od značaja u domaćem PR-u, od kojih mnogi danas vode i agencije za odnose sa javnošću, poput agencija „McCann Erickson“, „Olaf & McAteer“, „Ogilvy & Mather“, „Pragma“, „Lobi“ i drugi, stekli su svoja znanja u Poslovnoj školi za PR. Danas nema agencije za odnose sa javnošću, ministarstva, značajnijeg preduzeća ili banke, čiji PR menadžeri nisu prošli edukaciju u Poslovnoj školi za public relations.

U skoro svim vodećim preduzećima Srbije i Crne Gore, P.R.A. agencija je uvodila funkciju odnosa sa javnošću. Klijenti ove agencije su i: „Allianz SE“, „Deutsche Telekom“, „Zepter International“, „Si&Si company“, Elektroprivreda Srbije, „Naftna industrija Srbije“, „Termoelektro“, JKP Parking servis, USAID, EPIC, „Nikšićka pivara“, ICN „Pharmaceuticals“. Na devet međunarodnih tendera Svetske branke u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, P.R.A. je pobedila na sedam. Agencija P.R.A. više godina uspešno radi za: Vlade Srbije, Rumunije, Crne Gore, Makedonije, Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije, Ministarstvo pravde Srbije, Ministarstvo rudarstva i energetike Srbije, EXIT festival, Evropsko prvenstvo u košarci u Beogradu 2005, Beogradski maraton…

P.R.A. je dobitnik najvećeg svetskog priznanja u oblasti PR-a „Golden World Award for Excellence“. Svetsko udruženje za odnose sa javnošću (IPRA) dodelilo je agenciji P.R.A. dve Zlatne svetske nagrade za odnose sa javnošću za 2002. godinu za PR kampanju „Masovne vaučerske privatizacije“ za Vladu Crne Gore.

Edukativna PR kampanja „Masovne vaučerske privatizacije“ za koju je P.R.A. agencija nagrađena, danas se izučava na više desetina fakulteta i služi kao primer u oblasti Vladine komunikacije sa javnošću. Kvalitet rada agencije P.R.A., najbolje ilustruju reči Majkla Morlija, predsednik žirija  za  dodelu Svetske nagrade IPRA:
– Rad stručnjaka agencije P.R.A. je jedan novi kvalitet u svetskom PR-u. To je posebno značajno jer ova agencija radi na tržištu gde se tek razvijaju usluge i svest o značaju odnosa s javnošću. P.R.A. je ovim radom pokazala da je zaista kvalitet, ne na svetskom nivou, već na novom svetskom nivou.

Pretraga